Gå til hovedinnhold

Tutorial for barnemix - sirkelkort

Dette kortet laget jeg for litt siden i en annen versjon også og noen lurte på tutorial. Jeg har funnet denne på en blogg en gang, men lagret aldri adressen! Så om noen vet hvem som egentlig laget dette kortet orginalt gi meg gjerne et navn så jeg kan skrive de inn. Jeg forsøker derfor å lage en egen tutorial. 



Steg 1: Klipp ut en sirkel i den str du selv ønsker! Som du ser er min nesten 12x12 inch. 
Step one: Kutt out a big sirkel in the size you want. As you can se mine is almost 12x12inch


Steg 2: Sidene brettes inn mot midten, her fant jeg ut at det letteste var å bruke scorboardet for å få det rett. kanten på sirkelen skal møtes mot hverandre.

 Step 2: Fold the ends to the middle. I found that using the scoreboard was more easy. And  I also tried with scrap paper first because i found it hard to fold so the top and bottom was eqaul.



Steg 3: Brett bunnen opp så langt som du selv ønsker! 
Step 3: Fold the bottom up as high as you want it.

Steg 4 Klipp I den vannrette brettekanten inn til den loddrette brettekanten
Step 4: Cut horizontal folding into the vertical folding line.


Steg 5: Brett de øverste flappene inn til midten, de nederste flappene bak og den nederste delen opp
Step 5: Fold the top ends in to the middle and the other ones to the back. Then take the bottom and fold up


Nå burde det se sånn ut =)
Now it should look like this =)

Deretter limer du nederst på flappene sånn at de holder seg på plass og på sidene sånn at du får 2 tag lommer. Du kan også lime fast tagen foran det er opp til deg selv, deretter pynt etter ønske =) 

Then you glue the bottom of the ends so they stick to the card and glue on the side so both pices stay together, but remember it should be possible to have a tag in both pockets =) 


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

creative embellishments challenge februar - card

A card for the challenge  Creative Embellishments

Creative embellishments challenge februar - Layout

A layout for the challenge Creative Embellishments

Et skissekort

Dette er laget fra skisse utfordingen som er hos sketchy colors akkurat nå. Jeg synes det var et veldig morsomt kort å lage, når du følger en skisse må du plutselig gjøre noe helt annerledes enn du gjerne pleier å gjøre selv. Med dette kortet deltar jeg i følgende utfordringer: Sketchy colors Scrapbook stamp society My besties UK Promarker challenge My besties Norge Love to create